וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. צַו אֶת-אַהֲרֹן וְאֶת-בָּנָיו לֵאמֹר, זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה: הִוא הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה עַל-הַמִּזְבֵּחַ כָּל-הַלַּיְלָה, עַד-הַבֹּקֶר, וְאֵשׁ הַמִּזְבֵּחַ, תּוּקַד בּוֹ (ויקרא ו, א'-ב') מה יש לנו כאן? המילה 'צו' אמנם מילה קצרה ביותר, אך בעלת משמעות גדולה. הפרשה עוסקת בבניית המשכן שבאוהל מועד שבנו בני ישראל כששהו במדבר. השם מבקש ממשה לצוות על אהרון ועל בניו להעלות עולה/קורבן, במילים פשוטות: השם מבקש להקריב משהו למען המשכן ומשתמש במילים: זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה, המסבירות את החוקיות והסדר הנכון של העלאת עולה (כמו לומר: 'זאת תורת הנפש', 'תורת המדע' וכו'..). וההסבר הוא כזה: 'הִוא הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה' - הכוונה: התורה/ההוראה/הדרך - הכיצד להעלות עולה (קורבן), עולה על מוקדה כלומר: הדרך בעלת חשיבות גדולה יותר מהעולה בעצמה, שהיא כביכול מוקד העניינים. איפה המוקד של העולה? עַל-הַמִּזְבֵּחַ, מתי? כָּל-הַלַּיְלָה, עַד-הַבֹּקֶר, ומה נחווה שם? וְאֵשׁ הַמִּזְבֵּחַ, תּוּקַד בּוֹ - נחווה אש יוקדת (לוהטת/בוערת). ואוו כמה סודות לנפש - בהחלט אש יוקדת. בואו נגלה. הפרשה עוסקת בבניית המשכן להשם, והכוונה העיקרית בפן הרוחני - שהוא עיקר הדברים, מוקד העניינים, לבנות משכן בנפש - השם מצווה עלינו לבנות לו משכן ומסביר כי הדרך לשם חשובה יותר מהשגת הדבר. עולה - לשון עול/קושי - השם מבקש מאתנו להעלות אליו את העול/הקושי שבנפש ולהתמקד (מוֹקְדָה) באש התורה - להתמקד במבער הרוחני. הפסוק מדגיש פעמיים את המילה 'מזבח', מדוע? מזבח הוא במה מוגבהת המיועדת להעלאת קורבנות. ובכן, מדובר בעמדה גבוהה. השם מצווה אותנו לעלות בנפש למקום גבוה יותר, שזה לקשר אותו בכל מחשבה ותנועה בחיים, גם במצבי חושך (הַלַּיְלָה) ועד הבוקר – עד שנשכיל שוב להתקרב אליו, וכשנזכה להגיע למקום הגבוה הזה בנפש, נחווה מעין בערה (הפך רעב בנפש) - שהיא להט החיים. השם משתמש במילה 'את' (צַו אֶת), ולא צו על. מהסיבה שהמילה 'את' כוללת בתוכה את כל האותיות מ א'-ת' - הרומזות לנו על ציווי כללי - כולנו מצווים ללא יוצא מן הכלל לעלות על המקום הגבוה שבנפש ולהבעיר בו את אש החיים. שאלת השאלות: איך עושים זאת? ע"י רצון גדול לחוות שינוי אמתי בחיים ואין הכוונה למעמד חברתי או וילה כסף ובלבלבלה! הכוונה לרצות להרגיש בנפש טוב! להרגיש שלום פנימי! שיביאו לבריאות אמתית - שהיא רוגע ושלווה, נחת, ביטחון ואמון מלא בכל מה שקורה במציאות, מתוך הבנה שהשם רוקם הכל לטובתנו העליונה - וזה כשאנו ערים מספיק לבחור בחיים - 'ובחרת בחיים', את התגמול הבא לידי ביטוי בבריאות איתנה, בהגשמת הייחודיות שאנו, בפרנסה בנחת וברווח נקבל לאחר הבחירה בטוב. וזה בהחלט מצריך לימוד, כי בוודאי שלרובנו ישנו רצון לחוות את הטוב, אך לא כולנו יודעים לעשות זאת. לימודי הנפש - מצילים חיים. גם המיקום של המשכן מסתיר סוד: באוהל מועד שבמדבר, הכוונה: למדבר שבנפש - להרגשה של השיממון בנפש, למעידה שבנפש, נדע שהכל זמני (כאוהל) וחולף - נזכור את השם. השימוש במילה 'צו' - מזכיר צו 8 - המסמל את הדחיפות להגיע במהרה לצה"ל - צבא הגנה לישראל, כדי להשתתף במשימת החיים וההצלה. כך בדיוק כוונת הבורא אלינו - להבין עד כמה דחוף להגיע בנפש לצבא השם המגן על כלל ישראל - זוהי משימת חיינו - לבנות משכן להשם בנפשנו ע"י רצון והתמקדות בדרך, שעל אף שהיא לרוב אינה פשוטה ומערפלת, היא מסתירה את החיים במלואם, עלינו לברר ולפצח את הקודים (מוֹקְדָה) ולהביא את הנפש לאיזון וחווית חיים שהיא טובה מאוד. נפש ידעת - מה חסרת, נפש חסרת - מה ידעת?!